Rozgrzewka piłkarska

Z rozgrzewką za pan brat! Czyli jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka piłkarska

Dziś pod lupę bierzemy kolejny ze sportów drużynowych. Tym razem bliżej przyjrzymy się rozgrzewce piłkarskiej. Co robić i jak robić, żeby rozgrzewka piłkarska była dobra? Postaramy się odpowiedzieć na to pytanie. Zacznijmy jednak od początku. Przypomnijmy sobie postawy, o których pisaliśmy już tydzień i dwa tygodnie temu, a które są niezwykle istotne, by zrozumieć ogólny sens i wagę rozgrzewki. Nawet zawodowcy, jak Lewandowski czy Neymar nie zagrają dobrego meczu bez przygotowania. Profesjonalni piłkarze dobrze wiedzą, że rozgrzewka ma niezwykle istotne znaczenie dla spotkania.

Rozgrzewka i jej cele – zapamiętaj

Choć może wydawać się błahym tematem, to rozgrzewka jest niezwykle ważną sprawą. I choć każdy może ją przeprowadzać po swojemu, to każda zmierza w tym samym kierunku. Przede wszystkim prawidłowo wykonana rozgrzewka musi przygotować nasz organizm na przyjęcie obciążeń pojawiających się podczas treningu lub gry. Dobra rozgrzewka to taka, która podnosi temperaturę ciała i zwiększa przepływ krwi do mięśni. Dzięki temu poprawia się zakres ruchu oraz mobilność sportowca, i koniec końców zapobiegamy różnego rodzaju kontuzjom. Niewłaściwe „dogrzanie” przed wysiłkiem to kardynalny piłkarski błąd. Rozgrzewka powinna składać się z dwóch części: ogólnej i specjalnej. 

25 minut dla Ciebie  

Standardowo dobrze zacząć każdą rozgrzewkę od biegu – może na początek wolny trucht? Wystarczy 3-4 minuty. Ciekawym elementem w rozgrzewce piłkarskiej może okazać się skakanka, warto przypomnieć sobie tę zabawę z czasów młodości. Przysiady i pajacyki są nie tylko dla przedszkolaków – zaprzyjaźnij się z nimi koniecznie. Skłony tułowia, podpory w leżeniu przodem, przysiady – te proste i niewyszukane ćwiczenia, należą do klasyki rozgrzewki i… naprawdę działają! Spróbuj, a nie pożałujesz!

Gotowy do.. gry?

Nim zaczniecie pojedynek warto oswoić też trochę Wasze stopy z piłką. Wystarczy dobrać się w pary i podawać do siebie nawzajem piłkę – można urozmaicać to ćwiczenie dodatkowymi zadaniami, jak na przykład wykonaniem pompki po podaniu piłki do swojego partnera. Na koniec to co najlepsze! No bo któż nie lubi tych radości po spektakularnych strzale? Tak więc poświęć na to parę minut. Prowadzenie piłki na wprost i w bok, zwalnianie i przyspieszanie tempa, szybkie prowadzenie, zatrzymanie i prowadzenie w przeciwnym kierunku, żonglerka piłki nogami, głową w miejscu, w biegu, uderzenie piłki głową i przyjęcie – podrzucamy Ci pomysły, a Ty sam zdecyduj, z których ćwiczeń skorzystasz. 

Teraz już tylko…

Twoje spektakularne strzały! Na nasze oko jesteś już gotowy do gry. Pamiętaj jednak, że na wysiłek fizyczny różnie reaguje ciało każdego z nas, więc jeśli sam nie czujesz się jeszcze w pełni rozgrzany poświęć na to jeszcze parę minut. Miej z tył głowy, że tak jak pisał Kochanowski: „Szlachetne zdrowie, nikt się nie dowie,  jako smakujesz, aż się zepsujesz”. 

Życzymy udanej gry z PilkaNaHali.pl 🙂 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *