Rozgrzewka koszykówka

Z rozgrzewką za pan brat! Czyli jak powinna wyglądać prawidłowa rozgrzewka koszykarska

Prawidłowo wykonana rozgrzewka jest niezwykle istotna również w koszykówce – dlaczego? To oczywiste! Tak jak pisaliśmy już tydzień temu, rozgrzewka przede wszystkim zmniejsza ryzyko kontuzji podczas gry. I nie ważne czy mówimy tutaj o rozgrywkach NBA, czy koszykarskim treningu z PilkaNaHali.pl prawidłowe przygotowanie naszego ciała do wzmożonego i ponadprzeciętnego wysiłku fizycznego jest tak samo istotne. 

Rozgrzewka bez piłek

Podobnie jak we wspomnianej tydzień temu siatkówce, rozgrzewkę koszykarską również możemy podzielić na dwie części: tą bez piłek i z piłkami. Zacznijmy może na początek od spokojnego truchtu przez parę minut. Nim przejdziemy do ściśle koszykarskich elementów musimy dobrze rozgrzać każdą z części ciała koszykarza. Stopniowo do truchtu możemy dorzucać dodatkowe aktywności na przykład krok odstawno-dostawny. Dla koszykarzy fajnym ćwiczeniem  może również być tzw. ‘berek”, który wymaga od Gracza dużo koszykarskich zatrzymań i agresywnej zmiany kierunków. Potem możemy już przejść do ćwiczeń w miejscu.

Standardowo rozciąganie

Nim zaczniemy się poruszać po boisku z piłkami trzeba jeszcze dobrze rozgrzać każdy staw naszego ciała. W czasie gry dużo skaczemy i obracamy się wokół własnej osi, więc niezwykle ważne jest aby przygotować nasze ciało do właśnie takiego wysyłki fizycznego. Koszykarzy nie ominą skłony – te klasyczne „T” z pogłębianiem i boczne oraz krążenia głowy i ramion w obie strony.

Ćwiczenia z piłką

Kiedy dobrze rozgrzejesz już swoje mięśnie i stawy można przystąpić do rozgrzewki z piłkami. Ćwiczenia z piłkami rozpoczynamy standardowo kozłowaniem – raz prawą, raz lewą ręką, od spokojnego biegu, po intensywne i gwałtowne zmiany kierunków. Dokładamy do tego następnie ósemki wokół własnych kostek w pochylonej pozycji. Z piłką warto oswoić się także rzucając do partnera naprzeciw – oburącz lub jednorącz, z nad głowy lub sprzed klatki piersiowej.  Następnie przechodzimy do ćwiczeń z użyciem kosza. Ćwiczymy dwutakt, z lewej i prawej strony, który kończymy rzutem do kosza. Pamiętaj! Poprawnie wykonany rzut odbywa się na lekko ugiętych nogach i łokciu zgiętym pod kątem prostym. 

Czas na grę

Jesteś już gotów? Możemy grać! Koszykówka to sport bardzo kontaktowy – pamiętaj o tym! Więc jeśli czujesz, że nie jesteś mimo wszystko jeszcze dostatecznie rozgrzany (każdy organizm jest inny i potrzebuje różnego czasu) to poświęć na to jeszcze kilka minut i nie ryzykuj poważnych kontuzji! Jeśli nie, to… życzymy udanej gry, najlepiej z PilkaNaHali.pl!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *