Najpopularniejsze rodzaje treningów


Ćwiczenia na lepszą kondycję? Trening, który pomoże spalić Ci najwięcej kalorii, zgubić tkankę tłuszczową? Zbudować masę mięśniową? Poznaj najpopularniejsze rodzaje treningów i zdecyduj, który z nich jest odpowiedni dla Ciebie!

Trening interwałowy

Jest to trening opierający się na zmiennej intensywności ćwiczeń.

Krótkie okresy intensywnego wysiłku przeplatają się z dłuższymi. Dane ćwiczenie wykonuje się najpierw z wysoką a później ze średnią intensywnością.

Dla kogo polecany? Najlepszy sposób ćwiczeń dla osób, które chcą w jak najkrótszym czasie spalić tkankę tłuszczową.

Wybrane korzyści płynące z uprawiania treningu interwałowego:

– zwiększona wrażliwość tkanek na insulinę: zmniejsza ryzyko cukrzyc, pomaga w walce z nią,

– usprawnia system sercowo-naczyniowy, przez co poprawia wydolność,

– zwiększa tolerancję na wysiłki beztlenowe, przez co sportowiec może działać na wyższych obrotach.

Trening siłowy

Są to zajęcia z wykorzystaniem ciężarów. Jest to trening niezastąpiony dla osób, które ćwiczą aby rozbudować masę mięśniową. Ten rodzaj aktywności fizycznej umożliwia łączenie ze sobą różnorodnych ćwiczeń przy różnym obciążeniu. Mowa tu o wykorzystywaniu ciężarów jak i możliwości pracy na na masie własnego ciała.
Trening siłowy wzmacnia siłę i wytrzymałość, poprawia kondycję oraz buduje mięśnie.

Trening Cardio


Jest to najbardziej dostępny trening dla każdego z Nas. Definicja brzmi następująco: dowolna forma aktywności fizycznej, podczas której jesteśmy w stanie kontrolować i utrzymać wyznaczony poziom tętna. Intensywny spacer, bieganie, sporty drużynowe czy basen to wszystko możemy podpiąć pod ten rodzaj treningu.

W czasie treningu cardio intensywnie pracuje mięsień sercowy i płuca, dzięki czemu poprawia się wydolność organizmu, czyli zwiększa się tolerancja ciała na wysiłek.
Warto dodać, iż trening cardio może pełnić formę “rozgrzewki” przed pójściem na zajęcia o większej intensywności ćwiczeń.

Trening ABS

To trening wzmacniający i kształtujący mięśnie brzucha. Najczęściej zajęcia rozpoczynają się krótką rozgrzewką, po której następuje specjalistyczny trening wzmacniania mięśni skośnych i prostych brzucha.
Ćwiczenia te nie należą do najdłuższych, statystycznie poświęca się na nie około 10 minut.

Dla kogo? Taki trening jest odpowiedni dla wszystkich, zarówno dla początkujących, jak i dla osób bardzo zaawansowanych w trenowaniu mięśni brzucha.

Trening CROSSFIT


Crossfit to alternatywa dla osób znudzonych monotonnymi ćwiczeniami na siłowni.
Podstawową zasadą treningu CrossFit jest założenie, że zdrowa osoba powinna osiągnąć sprawność fizyczną w dziecięciu różnych tzw. obszarach fizycznych: wydolność krążeniowo-oddechowa, wytrzymałość, siła, gibkość, moc, szybkość, zwinność, równowaga, koordynacja i dokładność.

Jakie aktywności wybierać? Osoby uprawiające ten sport często biegają, podnoszą ciężary, robią przysiady ze sztangą czy pompki. Zdecydowanie bardziej popularne ćwiczenia CrossFitu to między innymi trening z linami,  uderzanie młotem o oponę lub wskakiwanie na skrzynię.

Trening SPLIT

Jest to rodzaj treningu, zgodnie z którym każda partia mięśniowa ćwiczona jest raz w tygodniu. Taki schemat ćwiczeń pozwala na bardziej intensywną stymulację poszczególnych grup mięśniowych, co przekłada się na szybszy przyrost masy mięśniowej i wyrzeźbienie ciała.

Dla kogo? W porównaniu do poprzednich treningów, ten nie jest dla wszystkich, zwłaszcza dla osób początkujących. Ćwiczenie według metody split wymaga od sportowca pewnego doświadczenia w treningu siłowym.

Wyżej przedstawione rodzaje treningów to nieliczne zajęcia jakie mamy do wyboru w obecnym czasie. Pilates, jazda na rolkach, trening interwałowy a może SPLIT? Wybór jest ogromny, najważniejsze jest to, aby każdy z Nas znalazł swoją ulubioną aktywność fizyczną i czerpał z niej jak najwięcej radości i korzyści zdrowotnych! Pamiętajmy, sport to endorfiny w czystej postaci. 🙂