bieganie

Bieganie sposobem na jesienną chandrę!

Biegasz? Czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z tą aktywnością fizyczną? Jedno jest pewne – bieganie jesienią i zimą łatwe nie będzie. Deszcz… Plucha… Wiatr… Ciemno… Zimno… Mrozy… Lecz jeśli wytrzymasz, to wiosną będziesz mieć nagrodę za swoją wytrwałość i ciężką pracę. Pamiętaj jednak: nic z tego nie będzie jeśli się odpowiednio nie przygotujesz. Bez odpowiedniego przystosowania do biegania w tej porze roku nabawisz się jedynie… grypy.

Bieganie zawsze z kompanem

Przynajmniej niech nim będzie “motywacja”. Bez odpowiedniego nastawienia nie dobiegniesz do upragnionego celu. Wiemy, że kiedy o piątej rano słyszysz głos budzika milion razy zastanawiasz się “po co?”. Prawdopodobnie, jeśli uda ci się choć usiąść na brzegu łóżka sukces jest na wyciągnięcie ręki.

Biegać we dwójkę raźniej i przyjemniej, więc postaraj się kogoś zmotywować do wspólnego wstawania. Kiedy i on wpadnie w biegowy wir, wówczas razem – wzajemnie będziecie się motywować do treningu i kto wie… może kiedyś przyjdzie czas na jakiś maraton?  

Odpowiedni strój kluczem

Tzw. “na cebulkę” niech nie będzie Ci obce. Dzięki temu nie tylko będzie Ci ciepło, ale również zapewnisz odpowiednią cyrkulację powietrza dla swojego ciała. Warto zainwestować w koszulkę i bluzę termoaktywną, nie warto biegać w bawełnie, ponieważ nie ma ona właściwości odprowadzania wilgoci… przewieje Cię i na bank spędzisz kilka dni w łóżku.  Warto wyposażyć się też w lekką wiatrówkę, rękawiczki i lekką czapkę. Jesienne poranki lubią być mroźne i deszczowe. Pamiętaj, że przy niskich temperaturach dochodzi do wytrącenia kwasu moczowego w stawach i mięśniach, co może wywołać bóle ścięgna Achillesa i stawów, a także może prowadzić do powstawania stanów zapalnych. 

Nie ryzykuj przeziębienia

Jeśli boli Cię gardło lub głowa. Jeśli czujesz dreszcze. Nie ryzykuj. Odpuść sobie dzisiejsze bieganie. Świat się nie zawali. Lepiej jak odpuścisz jednorazowy jogging, niż choroba powali Cię z nóg na tydzień. Nigdy nie biegaj z przeziębieniem – to bardzo niebezpieczne i możesz przez to nabawić się naprawdę poważnych komplikacji.

Kiedy nie czujesz się najlepiej, to najlepsze co możesz zrobić dla swojego organizmu, to po prostu… odpocząć! Zaufaj nam, a Twój organizm Ci podziękuje. Nie zapomnij też o codziennej diecie- prawidłowe odżywianie jest również niezwykle ważne, aby Twój organizm trzymał się zdrów!

Motywacjo! Gdzie jesteś?

Tak jak pisaliśmy już wyżej – najlepszą motywacją dla Ciebie niech będzie druga osoba (razem raźniej). Warto też ułatwiać sobie codzienne wczesne wstawanie prostymi trikami. Po pierwsze (i najważniejsze) Twój strój biegowy niech zawsze czeka na Ciebie gotowy – jeśli przygotujesz go wieczorem, wstając rano będzie on Twoją dodatkową motywacją, bo przecież skrupulatnie dobierane do siebie odcienie leginsów i czapki nie mogą się zmarnować. Po drugie – koniecznie pochwal się swoim znajomym lub rodzinie jakie masz plany – głupio Ci będzie dać plame! Po trzecie – gotowość w kuchni. Niestety jeśli przed biegową herbatkę przygotujesz w nocy – nie będzie ona na Ciebie czekać gorąca do rana, ale gotowość kubka i saszetki to już dużo – pomyśl o tym. Po czwarte – nastawienie! Nikt Cię do tego nie zmusza! Robisz to tylko dla SIEBIE!

A nam pozostaje tylko życzyć Ci powodzenia, tak więc – PilkaNaHali.pl trzyma za Ciebie kciuki!

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *